Thursday 21 November 2013

derita hati



sampai bila harus aku begini..
menagih cinta pada yang tak sudi,
sampai bila harus ku sakiti hati sendiri..
knp msti aku hdapi smua ini?

aku tidak kuat,
kenapa saat ini harus ada kehilangan...
kehilangan mereka aku sayangi,
satu persatu pergi dalam hidupku,
tiadakah bahagia untukku?

sampai bila aku harus harungi dugaan ini?
kesenyapanmu membuat hariku kekosongan,
ku cuba menghubungimu...
tapi hampa,
tidakkah kau rasa apa yang ku rasa?
kepedih ini....
kesakitan ini menanggung rindu padamu.

kenapa kau biarkanku lena dalam tangisan?
sehingga tiada mimpi indah menjelma,
kenapa kau biarkan jagaku dalam sendu?
sehingga tiada sinar untukku menjelajah hari.

ku disini kerana kau masih disini,
ku ingin menemanimu,
ku tahu antara kita sukar untuk bersama,
ku tunggu sehingga urusanmu selesai,
dalam tidakku sedar...
cita-cita ku abaikan untuk seketika..
demi kamu.

abang,
tiap masa ku tunggu panggilanmu,
mengharap dapat mengubat rindu dihati,
bukan harta atau benda ku pinta,
sekadar ingin memandang seraut wajahmu.
aku benar-benar rindu padamu.

October 2, 2012 at 11:16am

No comments:

Post a Comment